در مبحث تحلیل ارتباطات غیر کلامی:

وقتی کلمات و زبان بدن با یکدیگر در جدل باشند، مردم، زبان بدن را باور می کنند.

در تئوری بن بست دوسویه همین به این نکته اشاره شده است.

تشخیص کارکرد یا هدف کنش های ارتباط غیر کلامی در بازنمایی های رسانه ای representation  and deconstruct  یا واسازی رسانه ای به شناخت بهتر پیام ها کمک شایانی می کند.

به عنوان مثال: در انتخابات دوره قبل آمریکا، رفتار غیر کلامی و احساسی هیلاری کلینتون در مقابل اوباما در یکی از ایالت هایی که پیش بینی و نظرسنجی های قبلی نشان از آرا بیشتر اوباما داده بود. کسب رای بیشتر در همان ایالت را برای خانم کلینتون در بر داشت.

مثال داخلی هم رفتار مهران غفوریان در مسابقه  استندآپ کمدی خندوانه و تحریک احساسات بینندگان با اشاره به فوت پدرش  و گریه کردن او برای کسب رای بیشتر بود. بنظر می رسید آرای بیشتر به نفع جواد رضویان باشد اما مهران غفوریان با همین تکنیک و تحریک احساسات جامعه، آرا را به سمت خود کشاند.

#سجاد_کرمی

https://telegram.me/sknmil